Wat doe je bij customer service jobs?
De customer service afdeling is hét aanspreekpunt voor de klant. Als iemand vragen of klachten over een product heeft, ben jij degene die het merk vertegenwoordigt. Als het even kan, beantwoord je de vraag of los je het probleem meteen op. Misschien vang je een signaal op waar een ander product van het merk goed bij past. Het uiteindelijke doel van de interactie? Ervoor zorgen dat de klant een positieve ervaring met het merk heeft, ook als hij of zij bij aanvang van het gesprek boos of teleurgesteld was. Je werkt nauw samen met een dynamisch team en je levert uitmuntende service aan externe partners.
De tijd dat je bij customer support automatisch dacht aan een callcenter, is voorbij. Dankzij nieuwe technologieën kan je klanten op veel meer manieren dan alleen telefonisch van dienst zijn. Omnichannel, noemen wij dat. Andere mogelijkheden zijn contact via e-mail, chatten, of social mediaberichten. In sommige customer service functies combineer je deze kanalen, wat voor extra variatie in je baan zorgt. Vind jouw ideale vacature!