Technische ondersteuning

Je hoeft echt geen hardcore geek te zijn om bij onze technische ondersteuning aan de slag te gaan, hoewel een passie voor techniek wel mooi meegenomen is. Ook goede communicatieskills zijn erg belangrijk. Als technische ondersteuningsmedewerker help je klanten met technische vraagstukken. Het doel: een blije klant die zijn of haar product weer naar tevredenheid kan gebruiken.

Wat houdt je werk in?

  • Bij de afdeling technische ondersteuning ben je het aanspreekpunt voor klanten die een technisch probleem hebben met bijvoorbeeld een smartphone of een internetverbinding. Zo kan je terechtkomen op onze klantenservice voor Ziggo, Lenovo of Samsung.
  • In dit werk breng je issues in kaart en probeer je deze, samen met de klant, op afstand op te lossen. Uiteraard krijg je van ons een uitgebreide training en heb je beschikking over een zeer complete handleiding, waarmee je vrijwel elk probleem kunt oplossen.
  • Doordat je met uiteenlopende vragen te maken krijgt, is een baan binnen technische ondersteuning erg afwisselend. Ook zit je niet de hele dag aan de telefoon. Het contact met klanten kan bijvoorbeeld ook per e-mail, chat en soms zelfs via sociale media lopen.
Bekijk vacatures

Voor wie is werk in technische ondersteuning geschikt?

Technische ondersteuning op een klantenservice als die van Ziggo is een entry-level job. Dat houdt in dat je geen speciale ervaring nodig hebt om in deze functie aan de slag te gaan. Wat wel vereist is? Een passie voor techniek en goede communicatievaardigheden.

Het is daarnaast belangrijk dat je flexibel bent en je kan inleven in de klant: het kan zijn dat hij of zij zeer weinig technische kennis heeft en misschien ook gestresst is. Daarom moet je geduldig blijven en helder uitleggen wat er gedaan moet worden om het probleem op te lossen. Een positieve instelling en een gestructureerde werkwijze zijn essentieel.

Dit is een job voor jou als je ervan geniet om mensen te helpen. Klanten rekenen op je. Door de klant op zijn of haar gemak stellen en het probleem op te lossen maak je iemand heel erg blij.

In 2009 ben ik bij Teleperformance begonnen als Technical Agent. Vervolgens heb ik twee jaar gewerkt als Supervisor. Daarna ben ik naar de IT ServiceDesk gegaan en nu werk ik als IT Systems Engineer.
Roy Timmermans System Engineer

Waarom werken bij Teleperformance?

Bij Teleperformance werk je in een gezellig team met gemotiveerde collega’s. Wij verzorgen alle benodigde trainingen, waar je later in je carrière veel aan hebt. Ook bieden wij je meteen een contract aan. Je werkt dus niet via een uitzendorganisatie. Als medewerker van Teleperformance profiteer je bovendien van speciale acties en exclusieve kortingen.

Wij werken met flexibele diensten. Als je een vroege vogel bent kunt je kiezen voor ochtenddiensten, waardoor je de rest van de dag van je vrijheid kunt genieten. Maar als een avonddienst jou beter uitkomt – bijvoorbeeld omdat je overdag studeert – kunnen we dat ook voor je inplannen. Afwisselen is eveneens mogelijk. Bij Teleperformance kun je zowel fulltime als parttime aan de slag.

Over ons

Wat zijn je doorgroeimogelijkheden?

Wist je dat Teleperformance het grootste contactcenter ter wereld is? Wij hebben een uitstekende reputatie en dat is dan ook de reden dat veel grote merken met ons werken. Voor jou betekent dit dat ervaring bij onze organisatie goed op je cv staat. Vanuit jouw werk op bijvoorbeeld de klantenservice van Ziggo kun je horizontaal of verticaal groeien.

Binnen onze organisatie heb je de kans om ervaring op te doen op verschillende afdelingen. Nadat je een tijdje bij tech support hebt gewerkt, kun je bijvoorbeeld ervaring opdoen bij onze commerciële of social media afdeling. Doorgroeien naar een hogere positie –bijvoorbeeld Chief Operating Officer– is eveneens mogelijk. Bij Teleperformance steunen wij jou in je ambities. Wij bieden de training en begeleiding om jouw dromen waar te maken!

Wij werken o.a. voor: