Carrière maken

Wie bij Teleperformance werkt, maakt kans op een flitsende carrière. Beter gezegd, je hebt jouw loopbaan in eigen handen. Want als je inzet en doorzettingsvermogen toont, behaal je ongetwijfeld je doelen. En die doelen ontsluiten nieuwe mogelijkheden.

We noemen graag het voorbeeld van onze huidige COO (Chief Operating Officer) Christian Pijnenborgh. Hij begon als klantenservice medewerker en stap voor stap opgeklommen naar zijn huidige functie. Zijn energie, inzet en leergierigheid hebben zich méér dan uitbetaald.

Van klantenservice medewerker naar Supervisor

De eerste stap op de ladder van succes is voor veel Teleperformance-medewerkers een baan als klantenservice medewerker. Agenten die voor een project (bijvoorbeeld Ziggo of Lenovo) werken en hogerop willen, kunnen het JUMP! Supervisor-programma volgen. Tijdens dit programma werk je aan je zelfregulerend vermogen, effectief leiderschap en communicatieve vaardigheden.

Als Supervisor leid jij een team van klantenservice medewerkers of tech support-agenten. Je coacht en evalueert jouw team om de doelstellingen te behalen. Je anticipeert en bent daarom proactief. Jouw succes wordt gemeten aan de hand van o.a. de operationele KPI’s en de tevredenheid van jouw agenten.

Een baan als Supervisor is lang niet de enige manier om lid van de Teleperformance-staf te worden, met alle gunstige arbeidsvoorwaarden van dien. Met keuze uit vele afdelingen kun je bij Teleperformance een stap doen in de richting van jouw passie, of juist opnieuw de aansluiting zoeken bij jouw studie-achtergrond.

Jouw carrièreverloop kan dus gaan lijken op dat van David Klos. Hij begon als agent, volgde na een tijdje het JUMP! Supervisor-programma en is momenteel Supervisor in Zwolle.

photo-1551434678-e076c223a692

Wij werken o.a. voor:

logo_bolcom
logo_klarna
logo_lenovo
logo_vodafoneziggo
logo_grohe
logo_gstarraw
photo-1552664730-d307ca884978

Groei door naar Business Unit Manager

De Business Unit Manager zorgt ervoor dat de commerciële en operationele doelstellingen van de opdrachtgever worden behaald. Samen met de Supervisors ben je continu bezig om processen en procedures te verbetere, waarbij je gebruik maakt van de Lean Six Sigma-methode. Jij bent eindverantwoordelijk voor het aannemen van personeel, de bezetting en de monitoring. Analytisch vermogen is nodig, want je let voortdurend op de KPI’s zodat je kunt bijsturen waar nodig. Je rapporteert aan de Contact Center Manager.

Een voorbeeld van iemand die dit pad heeft bewandeld, is Lydia de Vos. Zij begon als klantenservice-medewerker, maar heeft daarna nog verschillende functies binnen Teleperformance gehad. Lydia is Quality Assistent, Trainer, Supervisor en Sales Manager geweest. Op dit moment is zij Business Unit Manager in Zoetermeer.

Niet alleen op werkvlak maar ook op persoonlijk gebied zijn enorme stappen gemaakt en daar ben ik tot op de dag van vandaag heel blij mee en ook heel dankbaar voor. Dit zijn namelijk dingen waar ik mijn hele leven profijt van zal hebben!
Luke Van Helderen Recruiter

Word Contact Center Manager

Na een periode als Business Unit Manager kun je doorgroeien tot Contact Center Manager (CCM). In die rol ben jij de eindverantwoordelijke voor een opdrachtgever als bol.com, Samsung of Ziggo. Je analyseert, rapporteert aan het Management Team en je doet prognoses. Je bouwt actieplannen om de grotere doelen te bereiken. Je coacht jouw Business Unit Managers om ze optimaal te laten presteren en bent bereikbaar voor opdrachtgevers die vragen hebben. Ook heb je grip op de inkomsten en uitgaven van de operatie. Kennis van de Nederlandse wetgeving omtrent economische aspecten is een vereiste.

Iemand die is opgeklommen tot Contact Center Manager, is Eric Tiesma. Hij begon in 2005 als agent bij Teleperformance en is via verschillende functies doorgegroeid: Supervisor, Trainer, Quality Coördinator en Business Unit Manager. Op dit moment werkt Eric als Contact Center Manager.

photo-1573496130141-209d200cebd8