Workforcemanagement binnen Teleperformance

De afdeling workforcemanagement, afgekort WFM, zorgt voor een optimale bezetting binnen Teleperformance. Als strategisch partner van de afdeling Client operations stemt deze afdeling de personeelsbezetting op de werkzaamheden en behoeften van de klanten af, zoals bol.com en Ziggo. Een goede planning van de afdeling WFM draagt bij aan een kostenefficiënte personeelsbezetting, een goede bereikbaarheid van de klantenservice, klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid. Op de afdeling workforcemanagement werken onder andere trafficers en workforcespecialisten.

Wat doet een trafficer binnen workforcemanagement?

Als trafficer maak je dagelijks de vertaalslag van de personeelsroosters naar de werkelijkheid.

  • Je zorgt dat er voldoende contactcenteragenten aan het werk zijn, om de binnenkomende klantcontacten af te handelen.
  • Je bent daarmee verantwoordelijk voor een goede bereikbaarheid van de klantenservice, zodat de klanten goed bediend kunnen worden.
  • Een trafficer kijkt of er efficiënt omgegaan wordt met de beschikbare werkuren en stuurt bij waar nodig.

Als er bijvoorbeeld meer klantenverkeer is dan voorspeld, dan kan de trafficer vragen aan de medewerkers of zij langer willen werken. Of juist of de medewerker iets eerder vrij wil, omdat er minder klantcontact binnen komt. Als trafficer zorg je daarmee voor een optimale inzet van het beschikbare personeel.

Voor wie is deze baan geschikt?

Als trafficer moet je beschikken over verschillende vaardigheden.

  • Je bent analytisch sterk, waardoor je het WFM-proces en de roosters begrijpt. Al deze cijfers laten je niet duizelen, je weet deze met gemak om te zetten naar doeltreffende acties om op het juiste moment bij te sturen in de personele bezetting.
  • Daarnaast ben je communicatief en vind je het leuk om in contact te staan met je collega’s. Je kan de juiste verbinding maken met jouw collega’s en in begrijpelijke taal uitleggen waarom je vraagt of een collega bijvoorbeeld iets langer kan blijven werken.
  • Je staat dagelijks in contact met de teamleiders en businessunitmanagers van de afdeling Client Operations.
  • In deze afdeling adviseer je zowel over een optimale personele bezetting, als ook over de productiviteit van de collega’s. Je geeft bijvoorbeeld aan op welke moment er voldoende personele bezetting is, zodat er coachingsessies en trainingen plaats kunnen vinden.
Wij werken o.a. voor:

Waarom werken bij Teleperformance?

Teleperformance is een wereldwijde expert in klantencontact. Onze interactie-experts verbinden de grootste merken met hun klanten en zorgen er voor dat elke interactie een unieke ervaring is.

Bij Teleperformance word je omringd door enthousiaste professionals die geïnspireerd en gemotiveerd zijn. We investeren dagelijks om onze werkomgeving zo goed mogelijk te maken. We zetten ook op de tevredenheid van ons team en voorzien kansen voor loopbaanontwikkeling.

Wat zijn de doorgroeimogelijkheden?

Persoonlijke ontwikkeling staat centraal in de dynamische wereld van Teleperformance. We ondersteunen je volop met cursussen en coachingsessies zodat jij jouw ambitieuze doelstellingen kan behalen. Bij Teleperformance kan je vaak hogerop klimmen binnen de locatie waarin je werkt, maar vaak kan je ook aan de slag gaan bij een andere vestiging of zelfs in het buitenland. De wereld ligt aan je voeten!

Wat zijn je doorgroeimogelijkheden?