Als verkoopmedewerker, ook wel Customer Service specialist, ben je verantwoordelijk voor de directe en indirecte sales binnen een team van verkopers. Als team ben je werkzaam voor grote klanten als Albert Heijn, Tele2, Bol.com en Media Markt. De type werkzaamheden zijn bij iedere klant anders, maar komt op hetzelfde neer. Op een enthousiaste manier probeer je om de deal te sluiten met de klant.
Enthousiasme is ook een van de pijlers binnen Teleperformance. Wij willen de nadruk leggen op het teambelang. Het is fijn als jij samen met je collega’s enthousiast aan je werkdag begint. Daarom organiseren we regelmatig leuke teamuitjes om het teamgevoel en het enthousiasme te versterken.
Als verkoopmedewerker verkoop je goederen of diensten voor verschillende accounts binnen Teleperformance. Dit kan via de telefoon, chat en/of per e-mail plaatsvinden. Je hebt contact met mensen die interesse hebben getoond in een bepaalde dienst of product. Jij probeert deze mensen te overtuigen om een aankoop te doen. Afhankelijk van de locatie waar je gaat werken, werk je voor één van de vele klanten van Teleperformance. Aan de hand van waar je aan de slag gaat, ga je ook verschillende werkzaamheden uitvoeren.
In de Business to Business markt benader je klanten bijvoorbeeld voor de dagelijkse boodschappen. Deze worden op kantoor bezorgd om deze klant te ontlasten. Of je gaat aan de slag als account developer voor Bol.com. Je bent in deze trajecten langer bezig met het opbouwen van een relatie met de klant. Na een tijdje kun je de verkoop proberen rond te krijgen. In de Business to Consumer markt heb je te maken met consumenten. Hier is het traject om een product of dienst af te nemen korter. Je werkt hier in de inbound of outbound sales en werkt met warme leads. Je helpt bijvoorbeeld mensen om een nieuwe telefoon contract af te sluiten . Voor andere aanbieders benader je weer mensen voor een glasvezelaansluiting. De projecten kunnen behoorlijk uiteenlopen en de werkwijze verandert daarin mee.