Wat zijn de doorgroeimogelijkheden binnen Ziggo Customer Care

Vraag jij je ook weleens af wat de doorgroeimogelijkheden zijn als je bij Teleperformance aan de slag gaat als Customer Service Specialist voor Ziggo? Om je daar een goed antwoord op te kunnen geven, hebben we twee van onze collega’s gevraagd om hun carrièrepad met ons te delen.

We spraken met Kizzy Schuffelers (Client Support medewerker) en Kevin Beks (Teammanager) bij Teleperformance. Beiden werken aan het project voor Vodafone / Ziggo Customer Care sinds respectievelijk 2008 en 2011. Sinds de start van hun carrières bij Teleperformance hebben ze flinke stappen gezet en zijn ze doorgegroeid in verschillende functies. Hieronder lees je hoe ze die groei hebben doorgemaakt.

‘Mijn werkzaamheden zijn heel divers’

Kizzy somt haar werkzaamheden op: “Ik verzorg het login proces, geef toegang tot alle benodigde systemen aan nieuwe collega’s en houd me bezig met alles wat met fun en engagement te maken heeft”. Een uitgebreid takenpakket voor een Customer Service Specialist.
Vooral de fun en engagement taken zijn heel divers. Denk bijvoorbeeld aan de organisatie van de Teleperformance Bingo en digitale Yogasessies. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan RAK (Random Act of Kindness). Hierbij worden cadeaus gegeven aan klanten.

Kizzy: “Ik verzorg de inkoop en de distributie van de cadeaus, daarnaast houd ik me bezig met de leuke zaken op de werkvloer. Zo regel ik onder andere de gadgets en zorg ik ervoor dat de snoeppot gevuld blijft!”

Kevin is teammanager bij Teleperformance en stuurt een team van ongeveer 40 collega’s aan binnen het Vodafone / Ziggo Customer Care traject. Hij staat daar niet alleen voor. “Ik krijg ondersteuning van 2 tot 3 experts die mij helpen bij de coaching en training van collega’s”.

Lange staat van dienst

Kizzy en Kevin zijn dus al sinds respectievelijk 2008 en 2011 werkzaam voor Teleperformance. Ze zijn allebei begonnen als Customer Service specialist. Daarna zijn ze doorgegroeid naar hun huidige functie. Kizzy: “Na één jaar ben ik doorgegroeid naar de rol van coach en quality expert. Na een aantal jaar als coach te hebben gewerkt, ben ik doorgegroeid naar Client support medewerker.

Kevin heeft ook een mooie doorontwikkeling meegemaakt. “Na 2 jaar ben ik doorgegroeid naar de afdeling Work Force Management. Uiteindelijk ben ik vanuit deze functie doorgegroeid naar Teammanager”.

‘Mensen helpen vind ik het belangrijkste’

Een gemotiveerde medewerker vinden we bij Teleperformance erg belangrijk. Wij denken dat groei daar een belangrijke bijdrage aan levert. Daarom bieden we onze medewerkers de kans om zich door te blijven ontwikkelen en doelen te halen.

Kizzy: “Ik vind het erg leuk om mensen te coachen en te begeleiden. Omdat ik administratief sterk en enorm engagement gericht ben, heb ik de stap gemaakt naar Client Support. Engagement is belangrijk en hier besteed ik graag mijn tijd aan. Ik vind een goede werksfeer belangrijk!”.

Kevin heeft zich vooral kunnen ontwikkelen door goed naar zijn eigen leidinggevenden te kijken. “Ik zag de werkzaamheden van mijn eigen teammanager en wist direct, dit wil ik ook! Het leek mij leuk om mensen te ondersteunen en te coachen. Mensen helpen vind ik het belangrijkste. Ik heb zelf veel bijgeleerd om zo de mensen in mijn team de beste ondersteuning te kunnen bieden. Mijn manager heeft mij destijds beter gemaakt, dit wil ik ook graag voor mijn collega’s kunnen betekenen”.

Ambities en trainingen

Om persoonlijke groei te bevorderen, bieden we verschillende trainingen aan. Deze trainingen helpen je om jezelf te ontwikkelen als medewerker en als persoon. In het verleden heeft Kizzy vooral veel geleerd door hard te werken en zelf dingen te onderzoeken. Er waren toen nog weinig trainingen beschikbaar. Kevin heeft vooral veel zelfstudie gedaan om zich te ontwikkelen en vooral naar de tips van zijn teammanager geluisterd.

Sindsdien heeft Teleperformance enorm geïnvesteerd in de begeleiding en doorgroeimogelijkheden. Iedereen heeft de mogelijkheid om zich aan te melden voor trainingen en we hebben het JUMP programma in het leven geroepen. Daarin krijg je begeleiding van een speciale mentor die je helpt te groeien.

Die ambitie zien we ook terug bij Kizzy en Kevin. Kizzy: “Ik zou graag door willen groeien tot Engagement manager”. Kevin hoopt uiteindelijk de stap te zetten naar Business Unit Manager, waarbij je verantwoordelijk bent voor een heel project.

Werken bij Teleperformance

De werksfeer zijn voor Kizzy en Kevin belangrijke redenen om te kiezen voor Teleperformance. Je zit in een team met betrokken collega’s en er worden regelmatig leuke dingen georganiseerd.

Kevin geeft aan dat de diversiteit en het harde werken met je team leidt tot grote verbondenheid. “Doorgroeimogelijkheden zijn er volop en voor iedereen is er wel een geschikt project.

Ziggo vind ik echt een mooi project waar we allemaal ontzettend hard werken. Iedereen zegt altijd dat we een Ziggo familie zijn en dat is echt zo! We investeren ook veel in engagement binnen het team”.

Tips voor andere Customer service specialisten

Kizzy en Kevin hebben verschillende tips voor customer service specialisten die willen doorgroeien binnen Teleperformance. Kizzy: “Je voor 100% inzetten gaat je echt helpen om door te groeien. Durf kritisch te zijn naar jezelf en maak gebruik van de mogelijkheden die Teleperformance biedt”!

Kevin: “Investeer in jezelf. Zorg ervoor dat de basics in orde zijn. En gun jezelf de tijd om alles te leren. Wil vooral niet te snel groeien, maar geef ook niet snel op. Laat zien wat je in je mars hebt!”

Wij werken o.a. voor:

Wat zijn je doorgroeimogelijkheden?