Werken als teamleider of supervisor bij Teleperformance

Bij Teleperformance staan een degelijke service en goed klantencontact voorop. We beantwoorden vragen en lossen problemen op, uit naam van allerlei nationale en internationale bedrijven. Wij houden de reputatie van deze bedrijven hoog en bieden hun klanten de perfecte service.

De teamleider, ook wel supervisor of teamlead genoemd, speelt een belangrijke rol binnen Teleperformance. Als teamleider ben je de steun en toeverlaat van onze contactcenteragenten. Deze medewerkers hebben een klantgerichte instelling en een probleemoplossend vermogen. Voor hen is geen uitdaging te groot. Zij krijgen energie van mensen helpen en sluiten iedere interactie af met een positieve noot.

Om dit enthousiasme vast te houden, bieden wij onze interactie-experts de beste ondersteuning. Daar zorg jij als teamleider voor: je bent de lijm die het operationeel team van agenten samenbrengt.

Welke kwaliteiten heeft een goede teamleider?

Werken als teamleider bij Teleperformance is top, door onder andere de energieke en informele werksfeer. Je gaat aan de slag voor één van onze grote opdrachtgevers. Deze specifieke rol voegt daar een gezonde dosis impact aan toe.

Naast de verantwoordelijkheid voor de prestaties van je team, ben je ook creatief en innovatief . Met de technologie achter verschillende customercarekanalen en de toepassing van de ultieme klantervaring. Jij wil de klant de beste ondersteuning bieden en weet wat ervoor nodig is om dit, samen met jouw team, voor elkaar te krijgen.

De specifieke taken van een teamleider

Een goede teamleider heeft verschillende kwaliteiten in zijn mars en is bereid zich hierin te ontwikkelen. Denk daarbij aan coachen, motiveren, informeren, reflecteren, plannen, analyseren en ondernemen.

Daadkrachtig karakter

Een goede teamleider is daadkrachtig en ondernemend. Dit houdt in dat een supervisor het initiatief neemt om te sturen op gedrag en verbeterpunten door te voeren. Een teamleider draagt ten slotte de eindverantwoordelijkheid voor het team. Zowel risico’s als kansen worden in kaart gebracht om resultaten te verbeteren.

Met deze kwaliteiten werkt een teamleider dagelijks aan een uitstekende prestatie van het team van contactagenten. Daar hoort de verantwoordelijkheid van gestelde doelen bij. Door de teamleden centraal te stellen, zorg je ervoor dat de kwaliteit hoog blijft en de verwachtingen van klanten worden overtroffen. Ga voor happy employees, happy customers en happy clients!

Een teamleider is een motivator eersteklas

Een teamleider is zowel een motivator als een facilitator. Met jouw eigen visie weet je hoe je het team zo goed mogelijk kan laten presteren. Je geeft complimenten en gaat confrontaties niet uit de weg. Jij begrijpt dat mensen echt goed hun werk uitvoeren, wanneer ze vanuit zichzelf gemotiveerd zijn. Na een tegenslag blijf je glimlachen en zoek je naar de juiste oplossing.

Als teamleider ken je jouw medewerkers het beste en weet je welke kwaliteiten zij hebben. Met lef en motivatie zet jij deze kwaliteiten op de juiste manier in. Het is belangrijk dat de teamleden zich gehoord en gezien voelen door de teamleider. Heeft het team een vraag of opmerking, dan staat de teamleider altijd klaar.

Een ster in plannen

Bij Teleperformance moeten teamleiders de planning op orde hebben. Je bent proactief en organisatorisch sterk. Jij komt met een plan voor een efficiënt timemanagement. Een goede teamleider zoekt de balans tussen wat nodig is voor het werk en wat nodig is voor het team. Hiervoor moet je multitasken om deadlines te behalen, maar het team staat altijd op nummer één.

Analytisch inzicht

Een goede supervisor werkt cijfermatig en heeft analytisch vermogen. Je coacht het team op basis van de behaalde Kritieke Prestatie Indicatoren (KPI’s), om tot het beste resultaat te komen. Dit doe je op zowel individueel als groepsniveau. Zo worden doelstellingen en KPI’s bijgehouden en vertaald naar de juiste acties. Dit vergt probleemoplossend vermogen en prestatiegerichtheid.

Focus op reflectie

Teamleiders hebben zelfkennis. Je wil niet alleen de prestaties van je teamleden verbeteren. Het is van belang om te weten wat jouw eigen kwaliteiten zijn en hoe je deze moet inzetten. Daarnaast werkt een teamleider actief aan zijn/haar eigen verbeterpunten. Teamleiders stralen naar hun team uit dat zij willen groeien. De missie is om elke dag het beste uit jezelf en je team te halen, met alles wat Teleperformance te bieden heeft.

Coaching skills

Een goede teamleider heeft coaching skills. Je hebt de juiste communicatieve en sociale vaardigheden om te motiveren en te faciliteren. Je kan een team leiden. Jij weet wat er speelt in jouw team en wat elk individu nodig heeft. Als supervisor begeleid je het team en werkt jouw eigen energieke en positieve houding aanstekelijk. Jij snapt dat je met een mensgerichte houding ver komt en zo je doelen behaalt.

Bron van informatie

Een goede teamleider is een bron van informatie. Teamleiders weten wat er binnen een organisatie speelt en zorgen dat het team tijdig wordt geïnformeerd. Een supervisor weet op welke manier hij dit het beste kan overbrengen. Je vertegenwoordigt de organisatie en bent duidelijk, eerlijk en transparant.

“Je bent veel bezig met zowel je eigen ontwikkeling als die van jouw team, wat heel leerzaam is.”
Peter Teamleider Tele2

Wat zijn de hoofdverantwoordelijkheden van een teamleider?

Bij Teleperformance zorgen we ervoor dat onze teamleiders de juiste handvatten krijgen om een team goed te begeleiden. Een supervisor coacht, ondersteunt, motiveert, evalueert en ontwikkelt zodat hij zowel individuele als teamdoelstellingen behaalt. Daar horen allerlei verantwoordelijkheden bij.

Hoe een supervisor een team laat groeien
  • Een teamleider is verantwoordelijk voor medewerkers die actief zijn via verschillende kanalen, zoals telefoon, e-mail, social media en chat. Het coachen, motiveren en optimaal functioneren van het team staan centraal. Jij creëert een poule van happy people in een gezonde werkomgeving.
  • Jij draagt zorg voor de kwaliteit van de interacties binnen jouw team. Jij houdt deadlines in de gaten en werkt met KPI’s, zoals klanttevredenheid en productiviteit. Daarbij bewaak en verbeter je waar mogelijk de reputatie van de opdrachtgever.
  • Als teamleider identificeer je de beste kansen binnen een project en breng je risico’s in kaart. Je bent verantwoordelijk voor heldere communicatie en het proactief doorvoeren van verbeterpunten.
  • Je voert administratieve werkzaamheden uit rondom verlof, ziekteverzuim, contractverlengingen en ons intern HR-systeem.

Als teamleider draag je de verantwoordelijkheid voor jouw team en maak je beslissingen voor zowel het individu als het team. Samen werk je aan het beste resultaat, maar ben jij degene die verantwoording aflegt aan de businessunitmanager. Beslissingen die een teamleider maakt, gaan over acties ten aanzien van performance: zowel kwantitatief, kwalitatief als financieel.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor dagelijkse, operationele beslissingen op zowel agent- als teamniveau. Je zet proactief verschillende acties uit om prestaties en welzijn te verbeteren en problemen te voorkomen. Ook denk je mee op operationeel en tactisch niveau om performance te optimaliseren, doelstellingen van de klant te realiseren en interne verbeteringen binnen Teleperformance door te voeren.

klantenservice medewerker ziggo

Verschillende vormen van klantcontact

Teleperformance is veel meer dan alleen een callcenter. Vroeger was het voor consumenten gebruikelijk om te bellen bij vragen. Tegenwoordig nemen mensen op allerlei verschillende manieren contact op. Denk bijvoorbeeld aan contact via e-mail, social media, een chatbericht of via WhatsApp. Ook bij de opdrachtgevers van Teleperformance is dat het geval. Wij bieden ondersteuning aan bijvoorbeeld bol.com, Samsung of Ziggo via veel verschillende vormen van klantcontact.

Als teamleider ben je actief voor één van onze opdrachtgevers. Binnen zo’n project zijn meestal alle mogelijke contactvormen geïntegreerd binnen een team. Zo zijn er bijvoorbeeld supervisors die agents begeleiden met telefonische gesprekken, maar ook met chatgesprekken en e-mails. Dit is per opdrachtgever en project verschillend. Daarom zoeken wij teamleiders die verschillende kwaliteiten bezitten.

Zo is het werk van een Messenger-Teamleider

Training voor teamleiders

Wanneer je als teamleider begint bij Teleperformance, staat de eerste maand in het teken van het leren kennen van de organisatie. Mogelijk ben jij doorgegroeid vanuit een functie als agent en ben jij al meer bekend binnen het bedrijf. Je leert in de eerste weken hoe de interne systemen werken en krijgt een klantspecifiek inwerktraject op maat.

Wanneer je langer werkzaam bent als teamleider kan je wisselen van project of opdrachtgever. Zo leer je steeds nieuwe vaardigheden en blijf je scherp. Ook biedt Teleperformance een jumptraject voor goed presterende werknemers. Dit is een traject waarbij je als supervisor binnen een bepaalde periode kan doorgroeien naar businessunitmanager of afdelingshoofd. Binnen Teleperformance zijn er enorm veel doorgroeimogelijkheden.

Verschillende soorten teamleiders

Bij Teleperformance werken allerlei verschillende mensen als teamleider. Elke opdrachtgever en elk project vraagt om een andere aanpak en supervisor. Ook hebben we multilingual projecten, waarbij we bijvoorbeeld klantenservice in het Frans of Italiaans bieden. Er is voor ieder wat wils.

Salesteamleider

Een sales-teamleider is iemand die strak leidt, maar zich niet boven het team opstelt. Je maakt deel uit van het team. Je bent een coach, bron van inspiratie en facilitator. Iemand die beseft dat als je collega’s wilt laten groeien, je zelf ook moet groeien. En iemand die successen als teamprestatie beschouwt.

 

Jij bent verantwoordelijk voor de salesprestaties van jouw team van ongeveer 15 tot 20 agenten. Klanten worden geholpen om het juiste product te vinden of het juiste pakket te kiezen. Klanten worden door dit team geïnspireerd en voorzien van informatie om een goede keuze te maken. Dit kan telefonisch zijn, maar ook via e-mail of chat. Je werkt dus met een team van allround professionals. Om het team naar een hoger niveau te tillen, ben jij er om het team te verbinden, inspireren en in beweging te zetten. Je bent dagelijks bezig met schakelen en het maken van analyses over de performances. Geen dag is hetzelfde!

Jij krijgt jouw collega’s mee met je visie op basis van je enthousiasme en overtuigingskracht. Jij zet jouw teamleden in hun kracht en houdt ze scherp. Je werkt dagelijks aan het implementeren van nieuwe ideeën en je bent niet bang om elke 10 minuten de planning om te gooien. Jouw ambitie: zowel jouw teamleden als de klanten blij maken. Daarbij stuur je dagelijks op strakke KPI’s. Happiness is meetbaar!

van agent naar sales teamleider

Serviceteamleider

Een teamleider binnen een customercareteam ondersteunt het team met alle vragen die binnenkomen van klanten. Jij kiest voor een revolutionaire service. In deze uitdagende rol faciliteer en motiveer je een team van ongeveer 15 tot 20 agenten die zich dagelijks inzetten om alle klanten van een van onze opdrachtgevers van dienst te zijn.

Deze klanten kunnen contact opnemen via de telefoon, maar bijvoorbeeld ook via WhatsApp, e-mail of sociale media. Het is dus van belang dat je er voor zorgt dat het team op de hoogte is van de laatste technologie. Ook moeten zij weten hoe ze tot de kern van de vraag of het probleem kunnen komen. Bovenal zorgen zij ervoor dat de klant uiteindelijk met een glimlach het gesprek beëindigd.

Weet jij als geen ander hoe je een ontevreden klant omtovert tot ambassadeur en hoe je een team van professionals naar een nog hoger niveau tilt? Wil je jouw collega’s motiveren en inspireren om de beste prestaties te leveren? Dan is dit misschien wel iets voor jou.

Service Teamleider: Team is alles voor me

 

"Bij Teleperformance kijken we veel meer naar jouw skills en motivatie dan naar de studies die je hebt afgerond."
Freek Teamleider Bol.com

Wat zijn functie-eisen en vereiste werkervaring?

Voor de functie van teamleider binnen Teleperformance is geen specifieke opleiding vereist. Wat jij kan, is belangrijker dan je diploma: met de juiste vaardigheden en competenties kan je een goede teamleider zijn. Dit is afhankelijk van zowel de opdrachtgever als het project.

Als teamleider heb je in ieder geval een aantoonbaar bachelorwerk- en denkniveau. Daarbij vinden we het belangrijk dat je ervaring hebt met leidinggeven en gewerkt hebt aan jouw communicatieve vaardigheden. Ervaring binnen een klantencontactafdeling is een absolute plus.

Solliciteren voor een teamleiderfunctie

De sollicitatieprocedure voor teamleider bestaat uit 6 stappen:

  1. Sollicitatie
    Bedankt voor je sollicitatie! Je krijgt binnen vijf werkdagen een reactie van onze recruiter.
  2. Telefonisch contact
    Hebben we vragen over je CV of motivatie, dan bellen we je.
  3. Gesprekken
    Afhankelijk van de functie heb je één of meerdere gesprekken met onze recruiter, je toekomstige manager en directe collega’s.
  4. Assessment
    Je maakt een assessment om te kijken of jouw competenties en vaardigheden goed aansluiten bij de functie.
  5. Aanbieding
    Je ontvangt per e-mail een arbeidsvoorwaarden aanbod.
  6. Nieuwe baan
    Je ondertekent je arbeidsovereenkomst digitaal. Gefeliciteerd, je bent nu onderdeel van de #TPFamily!

Waarom kiezen voor Teleperformance?

Internationaal bedrijf

Teleperformance is een multinational, een wereldwijd bedrijf waarin vele culturen samenkomen. Zo is Teleperformance actief in 80 verschillende landen over de hele wereld. Als teamleider kan je zowel in België, Nederland als in Suriname aan de slag. Aan de ene kant is dat een uitdaging, maar anderzijds levert dat mooie en onvergetelijke ervaringen op.

Informele sfeer

Het bijzondere aan Teleperformance is de energieke en informele sfeer. Ondanks dat we een groot bedrijf zijn, heerst er weinig hiërarchie en voelt het familiair aan. Jouw nieuwe collega’s worden vrienden, waardoor het leuk is om samen hard te werken aan een doel. Bij ons staat het teamgevoel voorop. Dat is de reden dat veel collega’s hier lang blijven werken!

Doorgroeimogelijkheden

Teleperformance biedt veel doorgroeimogelijkheden, zowel verticaal als horizontaal. Denk bijvoorbeeld aan het doorgroeien naar teamleider, businessunitmanager, trainer of HR-collega. Met de juiste mindset kan je alle kanten op. Heb jij goede ideeën? Bij ons is niets te gek. Wij staan te springen om deze te horen!

Onze missie

Bij Teleperformance hebben we een gezamenlijke missie: wereldklasse customer service bieden. Elke interactie telt. Dit geldt niet alleen voor elke interactie die je met een klant voert, maar geldt ook voor de interacties met collega’s.

Er zijn nog veel meer dingen die ons binden, zowel onderling als aan Teleperformance. Onze kernwaarden, waar elke werknemer mee akkoord gaat, vatten die het beste samen: diversiteit, mogelijkheden en vriendschap. Kom jij samen met ons het verschil maken?

Diversiteit

We hebben een grote diversiteit in opleidingsachtergrond, afkomst, leeftijd en toekomstplannen. Ook ons werk is divers, met elke dag weer nieuwe uitdagingen. Door respect en tolerantie voor elkaar te tonen, vormt elk Teleperformance-kantoor een prettige en inspirerende omgeving. Of het nu in België, Nederland of in Suriname is, iedereen is gelijk. #PeopleofTP

Mogelijkheden

Overal zien wij mogelijkheden en kansen om het verschil te maken. Iedere interactie met een klant is een mogelijkheid om een glimlach en een goed gevoel te creëren. Zo’n kans laat je toch niet liggen? Daarnaast biedt Teleperformance volop kansen om jezelf te ontwikkelen en om door te groeien in je functie. #WijZijnTeleperformance

Vriendschap

Work hard, play hard past volledig bij onze werkethiek. Samen tonen we grote inzet en verzetten we bergen werk. In een gevarieerd team lossen we uitdagende problemen op, waarbij we elkaar geregeld helpen. Daarnaast vieren we samen onze successen. Meer dan collega’s zijn we vrienden van elkaar. Zo close, dat het meer op een familie lijkt. #TPFamily

"Toen ik 23 jaar was, begeleidde ik al 20 collega's. Die kans had ik ergens anders niet gehad."
Daniël Supervisor Samsung

Teamleiderjobs bij Teleperformance

Werk bij een grote, internationale organisatie met 300.000 medewerkers met een familiair gevoel. Verbeteren is onderdeel van ons DNA, dus als jouw ways of working succesvol zijn, nemen andere teams ze graag over. Binnen Teleperformance ontwikkel je niet alleen anderen, maar ook jezelf. Daar maken we ons elke dag sterk voor.

Binnen Teleperformance zijn er talloze mogelijkheden om teamleider te worden, binnen verschillende projecten. Heb je de ambitie om door te groeien? Binnen deze functie kun jij bewijzen dat je de teamperformance op een moderne, coachende manier naar nieuwe hoogtes kunt stuwen. Vind je het tof om mensen te laten ontdekken dat ze veel meer kunnen dan ze zelf misschien denken? Dan is dit echt iets voor jou!

Ook als je start als klantencontactagent bij Teleperformance, heb jij voldoende doorgroeimogelijkheden naar een teamleiderfunctie. Hiervoor heeft Teleperformance een intern opleidingstraject JUMP!