Gespreks- en interactie-analist bij Teleperformance

Als gespreks- en interactie-analist let je goed op wat bellers zeggen. Je hebt het overzicht van alle gespreksonderwerpen en signaleert veranderingen in spraakpatronen. Zo ontdek je snel wanneer een product of dienst problemen begint te vertonen en optimaliseer je de prestaties van de customer service-medewerkers.

Wat doet een gespreks- en interactie-analist?

  • Een gespreks- en interactie-analist heeft toegang tot grote hoeveelheden data. Supercomputers nemen alle gesprekken op die jouw collega’s voeren en analyseren de woorden en zinnen die klanten gebruiken. Wordt bijvoorbeeld vaak het woord ‘probleem’ in één adem genoemd met een bepaald product? Dat kan wijzen op een foutieve batch, op een storing of een ander issue.
  • In plaats van je te baseren op de call tickets van de customer service, kan je direct naar de opnames van gesprekken gaan of zelfs live meeluisteren met calls die gaande zijn. Dat stelt je in staat om snel beslissingen te nemen over de te nemen actie.
Bekijk vacatures

Bij wie past een baan als gespreks- en interactie-analist?

Om gespreks- en interactie-analist te worden, dien je niet alleen gek op taal te zijn, maar ook op cijfers. We weten dat die combinatie van taalgevoel en exacte vakken behoorlijk uniek is. De juiste persoon kan dan ook een aantrekkelijke beloning en uitstekende arbeidsvoorwaarden verwachten, naast een job die nooit verveelt in een uitdagende en gezellige organisatie.

Wij werken o.a. voor:

Waarom werken bij Teleperformance?

Teleperformance is een internationale organisatie die samenwerkt met grote namen, variërend van multinationals tot overheidsinstanties. Wij zijn experts in prettige gesprekken. Om onze opdrachtgevers de beste service te leveren, zetten we nieuwe technologieën in zoals gespreks- en interactie-analist.

Verleg jij graag jouw persoonlijke en professionele grenzen? Is communicatie jouw passie en krijg je energie van contact met mensen? Bij Teleperformance krijg je de ruimte om te groeien en geven we jou daar de best beschikbare tools voor. Je komt in teamverband te werken met enthousiaste, ambitieuze collega’s bij de wereldleider in omnichannel klantencontact.

Over ons

Wat zijn je doorgroeimogelijkheden?

Bij Teleperformance is groei de enige constante. We investeren in elkaar en willen dat jij op de juiste plek zit. Je geniet aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en volgt cursussen om jouw vaardigheden en kennis naar een hoger plan te tillen. Daarnaast heb je toegang tot een grote variëteit aan vacatures, zowel in Nederland als in het buitenland.

Concreet hebben gespreks- en interactie-analisten de mogelijkheid om door te groeien naar een functie als teamlead, businessunitmanager en uiteindelijk wellicht één van onze Central Officers. Bij ons ligt de wereld aan je voeten. Je doet er dan ook goed aan om tijdens je werk als gespreks- en interactie-analist de managementfuncties in de gaten te houden.

Wat zijn je doorgroeimogelijkheden?